SHORTS

[vc_row][vc_column width=”1/1″][title_subtitle title=”Filme Bănățene” title_color=”#6bd620″ title_size=”36″ subtitle_color=”#dd3333″ subtitle_size=”17″ with_separator=”yes” align=”center”][vc_custom_heading text=”Joi, 23 iulie, ora 18, Casa Artelor – Demisol Q & A cu realizatorii
şi Sâmbătă, 25 iulie, ora 21, Cuib d’Arte” font_container=”tag:h2|text_align:center|color:%23dd3333″ google_fonts=”font_family:Arimo%3Aregular%2Citalic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”9036″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self”][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_custom_heading text=”BIRD SELLER (r. Luiza Alecsandru, 2015) 30’” font_container=”tag:h2|text_align:left” google_fonts=”font_family:Arimo%3Aregular%2Citalic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_column_text]Spațiul public din Istanbul este un câmp divers pentru oportunități de vânzări de tot felul și un spectacol permanent. De la muzicieni la lustragii, fiecare contribuie la țesătura acestui spațiu aparte plin de poezie și ritm. Vânzătorul de păsări încarnează spiritul turc al artei schimburilor comerciale și e unul dintre reperele culturale neoficiale ale orașului. Luiza Alecsandru (“My Life in a Museum”, “Nu Vandaliza”, “Triumphal march”)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”9037″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self”][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_custom_heading text=”LOOKING FOR BRÂNCUȘI (r. Sergiu Sas, 2015) 5’” font_container=”tag:h2|text_align:left” google_fonts=”font_family:Arimo%3Aregular%2Citalic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_column_text]O poveste despre desacralizarea complexului monumental dar și redescoperirea adevăratelor rituri profane de cartier.

cu: Vasile Leac & Sergiu Sas; producție video: Mihai Sălăjan[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”9035″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self”][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_custom_heading text=”10 WAYS TO DEAL WITH A BREAK-UP (r. Octavian Mot, 2015) 8’” font_container=”tag:h2|text_align:left” google_fonts=”font_family:Arimo%3Aregular%2Citalic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_column_text]Un studiu comportamental regizat de Octavian Moţ care o are în rol principal pe actriţa Olga Torok. Povestea scurtmetrajului se împarte în 10 episoade, fiecare conţinând câte o reacţie diferită a fetei prinsă într-o relaţie de care el vrea să scape. Acest rol i-a adus Olgăi premiul pentru “cea mai bună actriță” la Festivalul Filmul de Piatra.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”9038″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self”][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_custom_heading text=”OXYGEN (r. Ioan Tasi, 2015) 7’” font_container=”tag:h2|text_align:left” google_fonts=”font_family:Arimo%3Aregular%2Citalic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_column_text]Cum arată visele unui copil nevăzător?

scenariu, sunet, fotografie și regie: Ioan Tasi
montaj: Cosmin Rotaru
Cu: Theodor Alexandru Radulescu[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_custom_heading text=”Duminică, 26 iulie, ora 16, Cinema Gottlob” font_container=”tag:h2|text_align:center|color:%23dd3333″ google_fonts=”font_family:Arimo%3Aregular%2Citalic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”9040″ border_color=”grey” img_link_large=”” img_link_target=”_self”][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_custom_heading text=”HIJACKING EXIT (r. Flavius Băican, 2015) 27’” font_container=”tag:h2|text_align:left” google_fonts=”font_family:Arimo%3Aregular%2Citalic%2C700%2C700italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_column_text]Filmele lui Flavius Băican (sau mai cunoscut după alter- ego-ul său, Navetistul Bănățean) reprezintă o serie nesfîrșită de “works-in-progress”. Asta pentru că și lupta lui cu morile de vînt ale birocrației, în particular, și a idiocrației, în general, e nesfârșită. De data asta, se pare că unul din documentarele lui gonzo are final. Sau măcar un final deschis. Cu Hijacking Exit, Flavius documentează în stilul său (cinic-subversiv) istoria nașterii unui festival (Revolution Festival), de la idee la execuție. Ce e și mai interesant (și mai puțin știut) e că puteți vedea filmul în localitatea sa natală. Da, Băican e gottlobean.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]