Selectează o Pagină

Ceau, Cinema! 2019 – Competiție

SĂRITORUL
(„Jumpman”/„Podbrosy”)
Rusia, 2018, 90 min.
Regie: Ivan I. Tverdovsky
Scenariu: Ivan I. Tverdovsky
Distribuție: Denis Vlasenko, Anna Slyu, Pavel Chinarev

Denis a crescut într-un orfelinat, unde mama sa l-a abandonat imediat după naștere. Este un băiat special, care datorită unei boli rare este imun la durere. Asta îl face popular printre colegii de la orfelinat, care pariază pe cât poate rezista la jocuri de cruzime fizică. Într-o zi mama sa apare din senin și îl ia cu ea la Moscova, unde devine parte a unei bande care extorchează bani de la oameni bogați. Denis devine un „săritor” – cineva care sare în fața mașinilor pentru a-i șantaja pe șoferi. Reunit cu mama sa, Denis simte că noua viață este un vis devenit realitate, până într-o zi… când începe să simtă din nou durerea.

Festivaluri:
Karlovy Vary 2018 – Mențiune Specială
Chicago 2018
Cottbus 2018 – Premiu Special pentru regie
Istanbul 2019

Născut în 1988, Ivan I. Tverdovsky a absolvit Institutul Rus de Cinematografie. Până la „Jumpman”, a regizat documentarele „As If Waiting for a Bus” (2009, scurtmetraj), „Pianism” (2012), „Space Dog” (2013, scurtmetraj) și lungmetrajele de ficțiune „Corrections Class” (2013) și „Zoology” (2016). Filmele sale au participat în peste 30 de festivaluri internaționale, printre care Kalovy Vary, Toronto, Busan, Londra, Cottbus sau Fantastic Fest Austin, câștigând numeroase premii.

O ZI
(„One Day”/„Egy nap”)
Ungaria, 2018, 99 min.
Regie: Zsófia Szilágyi
Scenariu: Réka Mán-Várhegyi, Zsófia Szilágyi
Distribuție: Zsófia Szamosi, Leó Füredi, Ambrus Barcza

Mamă a trei copii, Anna este într-o continuă alergătură – de la muncă la creșă, la școală, la balet, la cursul de scrimă. Și de parcă toate acestea nu ar fi fost de ajuns, își suspectează soțul că o înșală. Problemele sale nu sunt neobișnuite, însă pur și simplu nu are timp să se oprească și să se gândească la ele. Amplificându-se neabătut, ele riscă să o distrugă. Povara lor necesită mai multă energie decât mai are Anna la dispoziție. Va putea ea să mai salveze ce e fragil și unic în viața sa?

Festivaluri:
Cannes 2018 – Semaine de la critique – Premiul FIPRESCI
Cairo 2018 – Premiul pentru cea mai bună actriță
Premiile Academiei Europene de Film 2018 – O nominalizare la Descoperirea anului

Scriitoare și regizoare, Zsófia Szilágyi a absolvit ca profesor de gramatică și literatură maghiară la Universitatea din Pécs în 2002. Și-a continuat studiile în Regia de film și de televiziune la Academia de Teatru și Film de la Budapesta între 2002 și 2007. A participat la diverse burse și programe de cinema în Germania. În 2012 a regizat documentarul „If you can” („Ha bírsz”). A lucrat de asemenea la diferite scurtmetraje de ficțiune și documentare. A fost director de casting și asistent de regie la „Despre trup și suflet”, de Ildiko Enyedi, film premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2017. „O zi” este debutul său în lungmetraj.

NEBULOASA CALULUI MORT
(„Dead Horse Nebula”)
Turcia, 2018, 73 min.
Regie: Tarik Aktaş
Scenariu: Tarik Aktaş
Distribuţie: Serkan Aydin, Baris Bilgi, Ömer Bora

Când Hay avea şapte ani, a găsit un cal mort pe câmp şi a urmărit cum tatăl său şi alţi adulţi încercau să scape de el. Nesigur pe amintirea sa, el este totuşi foarte influenţat de acest incident. Iar atunci când se taie în timpul unui ritual de sacrificiu, totul îi revine în memorie. Treptat, Hay coboară pe un drum spiritual inevitabil în care se confruntă cu relaţia dintre om şi natură, unitatea materiei şi existenţa.

Festivaluri:
Locarno 2018 – Competiţia „Cineasti del presente” – Premiul pentru cel mai bun regizor tânăr
Istanbul 2019 – Cel mai bun film de debut

Născut în Germania, Tarık Aktaş locuieşte şi lucrează la Istanbul. A realizat mai multe scurtmetraje, printre care „Brothel of Subconscious” (2006) şi „Video of Circumcision” (2007). Cel mai recent video experimental al său, „Basiret” (2017), a fost inclus în expoziţia multimedia „Supersensible”. „Nebuloasa calului mort” este primul său lungmetraj.

CONSECINŢE
(„Consequences”/„Posledice”)
Slovenia, 2018, 95 min.
Regie: Darko Štante
Scenariu: Darko Štante
Distribuţie: Matej Zemljic, Timon Sturbej, Gasper Markun

În vârstă de 17 ani, Andrej este trimis într-un centru de detenţie pentru tineri din cauza comportamentului său problematic. Acolo, îl întâlneşte pe Željko, şeful informal al deţinuţilor. După descoperirea secretului lui Andrej, Željko începe să profite de el. Simţul responsabilităţii şi integritatea morală ale lui Andrej sunt puse la încercare. În cele din urmă, trebuie să aleagă între Željko şi stilul de viaţă necugetat al acestuia şi a rămâne sincer cu el însuşi.

Festivaluri:
Toronto 2018
Festivalul Filmului Sloven 2018 – Premiul publicului
Atena 2018

Darko Štante s-a născut în 1975 la Ljubljana. A absolvit Facultatea de Ştiinţe Sociale a Universităţii din Ljubljana. În prezent, îşi finalizează un program de masterat în regia de film la Academia de Teatru, Radio, Film şi Televiziune din Ljubljana. În trecut, a lucrat ca asistent de regie la diferite producţii comerciale şi a regizat propriile scurtmetraje, între care „Intima” (2011) şi „Oni/Them” (2014).

BEAUTIFUL CORRUPTION
Republica Moldova, 2018, 108 min.
Regie: Eugen Damaschin
Scenariu: Eugen Damaschin
Distribuţie: Igor Babiac, Ion Borş, Valeriu Andriuţă

„Beautiful Corruption” este un amalgam de istorii bazate pe fapte reale și concentrate în jurul unui singur erou. În goana după dreptate, un tânăr, Andrei, recurge la metode nu tocmai legale. Care e preţul pe care trebuie să îl plătească pentru a obţine ce îşi doreşte?

Festivaluri:
Les Films de Cannes à Bucarest 2018
Premiile Nika 2019 – Premiile Academiei Ruse de Film

Născut în 1988, Eugen Damaschin este un scenarist şi regizor din Republica Moldova. La începutul activității sale, s-a remarcat printr-o serie de spoturi sociale despre problemele cu care se confruntă societatea. Recent, a lansat scurtmetrajul „Lazarus Syndrome”, o reprezentare alegorică despre o persoană blocată într-un spațiu din care, la prima vedere, nu există nici o ieșire. „Beautiful Corruption” este debutul său regizoral în lungmetraj.

VERSURI POCITE („Bad Poems”/„Rossz versek”)
Ungaria, 2018, 97 min.
Regie: Gábor Reisz
Scenariu: Gábor Reisz
Distribuţie: Gábor Reisz, Katica Nagy, Zsolt Kovács, Katalin Takács, Dónát Seres

La 33 de ani, viața lui Tamás este dată peste cap atunci când prietena sa Anna îi dă papucii, chiar la Paris, unde ea se află cu o bursă. Plângându-și de milă, Tamás începe să caute în propriul trecut răspunsul la întrebarea dacă într-adevăr poți trăi dragostea doar după ce practic ai pierdut-o. Hotărât să-și rezolve problemele personale, amintirile îl fac pe Tamás să vadă cât de debusolată este lumea care-l înconjoară, oferindu-ne astfel o reflexie foarte subiectivă asupra societății contemporane din Ungaria.

Festivaluri:
Torino 2018 – Menţiunea specială a juriului; Premiul pentru cel mai bun scenariu
Premiile Filmului Maghiar 2019 – Cel mai bun film

Născut în 1980 la Budapesta, Gábor Reisz este scenarist şi regizor. A absolvit Universitatea de Educaţie Fizică din Budapesta în 2003, Istoria şi Teoria Filmului la Facultatea de Ştiinţe Umane a Universităţii „Eötvös Loránd” din Budapesta în 2006 şi Regia de film la Universitatea de Teatru şi Film tot din capitala Ungariei, în 2013. După ce a regizat mai multe scurtmetraje, în 2014 a debutat în lungmetraj cu „Din motive inexplicabile”, care a avut premiera la Festivalul de la Karlovy Vary şi a obţinut apoi premii la mai multe festivaluri. „Versuri pocite” este al doilea său lungmetraj, unde joacă şi rolul principal.